הנפצים המסוכנים: "חומרי נפץ; המוכרים צריכים לשבת בכלא"

שטח משפטי No Comments on הנפצים המסוכנים: "חומרי נפץ; המוכרים צריכים לשבת בכלא"

"הנפצים הם חומר נפץ לכל דבר. המוכרים צריכים לשבת מאחורי סורג ובריח" | בתוכנית 'שטח משפטי' התייחס עו"ד נתנאל לאופר לעניין הקפצונים והנפצים המסוכנים שנמכרים בצורה לא חוקית לקראת פורים, ושוחח על העניין עם עו"ד עמיקם חרל"פ ומנכ"ל איחוד הצלה אלי פולק | האזינו

צילום: Yossi Zamir/Flash 90
23:00
27.04.24
אתר קול חי No Comments on פרק ביצועים אחרון: אלו הקלידנים הטובים שיעלו לשלב הבא • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

כמידי שנה לקראת פורים, נשמעים הקריאות להימנע ולמנוע שימוש אסור בנפצים מסוכנים. בתוכנית 'שטח משפטי' שוחח עו"ד נתנאל לאופר עם עו"ד עמיקם חרל"פ ומנכ"ל איחוד הצלה אלי פולק שהתייחסו לעניין.

חרל"פ: "החוק קובע מפורשת שאסור לייבא ולסחור בנפצים. מי שלא מפקח על זה – הוא בסוף אחד הנתבעים. בכל השנים היינו עדים לסכנות ונזקים כתוצאה משימוש בנפצים אלו. אני מסכים שההפצה חמורה אף יותר מהשימוש עצמו. לפני מספר שנים באחד הקיבוצים, ילד שיחק בנפצים ואיבד את מאור עיניו. לאחר מעשה כל אחד מבין שהיה עליו למנוע את זה. החוק אוסר החזקת כלי נשק מדומים שרק דומים לאמיתיים. חומרה דומה צריכה להיות גם כאן".

פולק: "הנפצים הם חומר נפץ לכל דבר, לבד מהסכנה הנוראית יש לנו השנה גם אלפי לוחמים שסובלים מהלם קרב ואנשים רבים נוספים שעדיין סובלים מטראומה מכל פיצוץ כזה מחריד אותם. הוזעקנו פעם לקריאה בה אצבעותיו של ילד נקטעו כתוצאה מפיצוץ נפצים ועד היום הוא עדיין פגוע מכך. ההורים חייבים לקחת יותר אחריות. האנשים שמוכרים את החומרים המסוכנים הללו צריכים לשבת מאחורי סורג ובריח"

האזינו



0 תגובות